سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تقوای خداوند، اساس هر حکمتی است . [امام علی علیه السلام]
 

 

 

حقوق زن

 

 

اما این واقعیت الزام آور نیست و هیچ حقیقتی رو عوض نمی کنه منظورم اینه که در اسلام وظیفه امرار معاش و تامین امنیت خانواده به عهده مرده و این وظیفه به هیچ وجه و تحت هیچ شرایطی از دوش مرد ساقط نمی شه و قابل تبدیل و جایگزینی نیست و هیچ وقت به عنوان وظیفه برای زن تلقی نمی شه به عبارت دیگه  در اسلام زن حق کار کردن داره ولی وظیفه کار کردن نداره .

گفت : اونوقت اون خانواده هایی که شوهراشون نه معاش رو تامین می کنن ونه امنیت چی ؟ !!

گفتم : زمانی که  سوء مدیریت مرد محرز بشه مردی که وظایفشو در قبال خونواده انجام نمی ده از مدیریت عزلش می کنن نمیشه که هم از مزایای مسئولیت استفاده کنه و هم به وظایفش عمل نکنه ، اما کی عزلش میکنه ؟ حاکم شرع ، نه کس دیگه ، چون در غیر اینصورت هرج و مرج بوجود میاد تازه اگه مرد صلاحیت نداشته باشه حق نگهداری از فرزندان رو در صورت تمایل به مادر می سپرن اما بازم خرجشونو حکومت اسلامی باید بده نه زن .

گفت : میده ؟ !!!

گفتم : دستور اسلام اینه که حکومت  هزینه زندگیشونو تامین کنه اگه نداد علتشو جای دیگه باید جستجو کنی نه اینکه اسلامو ببری زیر سوال .

اصلا زن می تونه امکانات بدون مسئولیت داشته باشه و اینها رو موقع ازدواجش قید کنه و بخواد .

گفت : عوضش مرد اگه مسئولیت داره ریاست یا به قول تو مدیریت می کنه ، زورم می گه با قدرت هم زور می گه حرفش روهم به کرسی میشونه ، خب زنم آدمه دیگه به خاطر یه لقمه نون ...یه عمر باید زور بشنوه و هی تو سرش بخوره دائمم ورد زبونش(( آقا اجازه باشه ))و...

گفتم : خب تو دو تا مورد رو با هم قاطی کردی یکی مراد از مدیریت خانواده در اسلام و یکی هم اون چیزی که تو خونواده ها الان شاهدش هستیم یعنی دیکتاتوری مرد وفرهنگ آقا اجازه و ...

اونی که اسلام می گه و می خواد یه مدیریت اصولیه که مدیر خونواده هم به وظایفش عمل می کنه و هم تلقیش از مدیریت دیکتاتوری نیست ، بلکه در بسیاری از مسائل با خونواده همفکری و تبادل نظر می کنه و نهایتا تصمیم می گیره اعضای خونواده هم - نه به قول تو- از باب (( آقا اجازه ))

 

 بلکه از باب مشورت با فردی مورد اعتماد ، دلسوز و آگاه به مصالح خانواده دائم او رو طرف مشورت قرار می دن .

 واما اون چیزی که الان تو خونواده ها شاهدش هستیم سوء مدیریتیه که دلیلش کج فهمی از دین ، سوء استفاده از اختیارات و امکانات ، تاثیر پذیری از فرهنگهای مختلف ، بی تعهد بودن و... که نتیجه اش ظلم به زن و خانواده هست  و از اون بدتر اینکه چون یه مرد مسلمون چنین مدیریت فجیعی رو اعمال می کنه دوست ودشمن اونو به پای اسلام می نویسن .

دلیل بی ریشه بودنش در اسلام هم اینه که شما در زندگی پیشوایان و بزرگان دینی ما هیچکدوم از این بی عدالتیها و ظلمها و به تعبیری سوء مدیریت ها رو نمی بینی .

 اداء حقوق زن در اسلام فقط مادی نیست ، زن در خانواده باید مورد اکرام قرار بگیره همونطور که عملا در زندگی  بزرگان دینمون اینطور بود اگه الان در بعضی خانواده ها نیست از اسلام نیست از بد مسلمونی کردنه.





  • کلمات کلیدی :

  • ::: سه شنبه 86/3/15 ::: ساعت 9:41 صبح :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
    نظرات شما: نظر