سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سه چیز، دوستی به بار می آورد : دینداری، فروتنی و بخشش. [امام صادق علیه السلام]
 

 

 

حقوق زن

امروزه اینترنت امکانی رو برای همه فراهم کرده تا بدون اینکه دیده و شناخته بشن و حتی بدون اینکه جنسیت اشخاص مشخص باشه بتونن از طریق نت با هم تبادل اطلاعات کنن . این مساله محاسن و معایب زیادی داره که پرداختن به همه اونها ضرورت چندانی نداره ؛ اما اون چیزی که خیلی مهمه و اساسا در کانون ها و تالارهای گفتمان اینترنتی ، چت ها و چت روم ها و وبلاگ ها و کامنت ها به وفور دیده می شه ظرفیت مختلف اشخاص برای استفاده از این امکان استثنائیه .

اگر کسی با شما به لحاظ عقیدتی مخالف باشه و بعد بخواهید او رو از مخالفت خودتون آگاه کنید - اونهم با توجه به ویژگی هایی که ذکر شد – به نظر می رسه باید از ظرفیت شخصیتی و اعتقادی بالایی برخوردار باشین تا هم مخالفتتون رو ابراز کنید و هم به طرف مقابل توهین نکنید و حرف نادرست هم نزنید .

همه می دونیم که خیلی ها اینطوری نیستن و خیلی چیزا در پیام های اینترنتی میگن که هرگز در برخوردهای مستقیم و رو در رو حاضر نیستن یک صدم اون رو بگن .

معمولا این ویژگی که من اسمش رو اختفای اینترنتی میذارم مشکلات عدیده ای بهمراه داره . آسیبهایی که از قبل این ویژگی و این پیام ها پیش میاد برای آقایون و خانم ها هردو هست اما برای خانمها بسیار مشکل ساز تره .

ممکنه شما یک کاربر حقیقی باشید که از امکانات اینترنتی به بهترین وجهش استفاده کنید ، اما کاربرهای بی هدف نت بخوان با پیام ها و کامنت های مختلف وقت گذرانی کنند یا به شما آسیب برسونن .

هر چند که در مواجهه با انتقادها ومخالفت ها همیشه – و بویژه در دنیای مجازی – باید ظرفیت بالایی داشت ، اما ابراز مخالفت های غیر مرتبط ، توهین آمیز و گستاخانه از سوی کاربران بی هدف و بی شهامتی که خود رو در پس پرده صفر و یک ها پنهان می کنند برای زنان و دختران مشکلات بسیاری ببار میاورد .

خصوصی کردن کامنتها در وبلاگها یکی از راه های مقابله با این آسیب اینترنتی  است .

یکی دیگه از راههای تامین امنیت بیشتر برای خانمها ، چت کردن با کاربرانی است که قبلا به نوعی با آتها و عقایدشان آشنایی پیدا کرده اند و یا از وبلاگ و سایت آنها بازدید کرده و تقریبا شناختی نسبی از آنها دارند و لذا از همین طریق می تونن بحث هدفمندی را در جهت ارائه نظرات و دیدگاه های مشترک آغاز کنن و به این ترتیب هم هدف از بحث و گفتگوی اینترنتی تامین می شه و هم امنیت بیشتری متوجه زنان در این عرصه خواهد بود .





  • کلمات کلیدی :

  • ::: سه شنبه 86/9/27 ::: ساعت 2:33 صبح :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
    نظرات شما: نظر